Nordic Walking

O nordic walking

Regularna aktywność fizyczna ma korzystny wpływ na nasze zdrowie oraz kondycję fizyczną. Jednak dyscypliny uprawiane przez ludzi są różne i różne korzyści zdrowotne można z nich wynieść.

Niektóre dyscypliny pozwalają na zwiększenie wytrzymałości inne siły . Są dyscypliny , które zwiększają naszą gibkość , równowagę czy mają wpływ na naszą koordynację ruchową .

Nordic walking jest formą aktywności fizycznej , która skutecznie łączy wszystkie te cechy . Uprawiając nordic walking możemy naprzemiennie połączyć fazy wolniejszego jak i dynamiczniejszego marszu . Pozwala to pracować nad wydolnością serca i poprawiać ją . Częste systematyczne marsze z kijami oprócz tego , że poprawiają naszą wytrzymałość to pozwalają trwale pozbyć się zbędnych kilogramów .

Istotną cechą nordic walking jest to , że niewiele dyscyplin sportowych uprawianych na świeżym powietrzu dodając nam energii porusza do 90% wszystkich mięśni ciała.

Kijki używane do uprawiania nordic walking są specjalnie zaprojektowane aby służyły do odpychania się do przodu. Mają także tę zaletę, że poruszanie się z nimi pogłębia naturalny ruch podczas marszu, co sprawia, że uruchamiamy mięśnie ramion, rąk, pośladków czy ud.

Uprawiając nordic walking przy doborze kijków należy zwrócić uwagę na materiał z jakiego są wykonane . Im większa zawartość włókna węglowego tym lepszy efekt szkoleniowo-zdrowotny . Włókno węglowe zastosowane do produkcji kijków będzie odpowiednio redukować oddziaływanie drgań na nasze stawy i ramiona zapewni jednocześnie lekkość ruchów i pomoże zwiększyć dynamikę . Istotną cechą kijków do nordic walking jaka odróżnia je od zwykłych kijków do trekkingu to wyposażenie je w tzw. paski-rękawiczki , które pozwolą nam przy zachowaniu odpowiedniej techniki na prawidłowe otwarcie dłoni podczas odpychania się w trakcie marszu . Pozwoli to na zachowanie płynnych i regularnych ruchów.

13crop

Twój wygodny fotel przed telewizorem niech odpocznie od Ciebie, zmuś się do wysiłku fizycznego, poczuj satysfakcję z uprawiania sportu, znajdź czas dla siebie  TERAZ TWÓJ RUCH.

nordic-walking-pion3

historia nordic walking

“Marsz nordycki ” inaczej nordic walking narodził się w Finlandii sam w sobie jako forma treningu stosowana przez biegaczy narciarskich w okresie braku śniegu jako trening uzupełniający.

historia

W Skandynawii w krajach ludzi bardzo aktywnych ruchowo momentalnie zdobył rzesze entuzjastów zwłaszcza wśród byłych sportowców  a także ludzi z nadwagą , problemami krążenia , problemami z kręgosłupem oraz stawami . Chcąc utrzymać dobrą formę fizyczną , sportową sylwetkę oraz chęć spędzenia miłego dnia wśród znajomych na łonie natury – ruszaj z nami.

Wskazówki dla początkujących:

  • odpowiednie ubranie (niekrępujące ruchów, posiadające właściwości oddychające) oraz wygodne buty pozwolą Ci na komfort w trakcie ćwiczeń.
  • nie stawiaj na bylejakość, nie kupuj kijków przed rozpoczęciem nauki chodzenia z nimi. Skontaktuj się ze znajomym, który już chodzi z kijami lub poproś instruktora o odpowiedni dobór długości i jakości kijków do Nordic Walking.
  • przygodę z Nordic Walking zacznij od lekcji z instruktorem. Odpowiednio dobrany zestaw ćwiczeń, dawkowanie wysiłku fizycznego przyniesie wymierne korzyści później i pozwoli Ci czerpać przyjemność z chodzenia z kijami.
  • jeśli nie zamierzasz inwestować w zajęcia z instruktorem zapoznaj się z literaturą dotyczącą NordicWalking. Złe nawyki, jak w każdym sporcie, nie przynoszą zamierzonych efektów, a nawet działają w odwrotnym kierunku. Nieodpowiednia technika chodzenia z kijami nie poprawi Twojej koordynacji ruchowej, obciąży zbyt mocno Twój kręgosłup i stawy.
  • nie zapominaj o rozgrzewce, podczas której staraj się przygotować do treningu całe swoje ciało,duże i małe partie mięśniowe oraz stawy.